Jobba hos Memosik

Vill du sprida glädje genom musik och göra skillnad i äldres vardag? Har du en passion för att spela ett instrument eller sjunga? Gillar du att uppträda och skapa minnesvärda stunder?

Bli en del av Memosik-teamet!

Är du redo att dela med dig av din musik?

Vi välkomnar ungdomar från 13 år och äldre som kan bidra med sin musikalitet. Som en del av vårt team kommer du att delta i korta konserter på äldreboenden, där du framför musik för en liten publik bestående av 10-30 äldre och personal. Efter konserten får du möjlighet att umgås med de äldre, fika, spela spel och skapa meningsfulla interaktioner.

Vill du vara en del av ett sammansvetsat team?Arbetet sker i små team om cirka 5 personer, ledda av en teamledare. Varje teammedlem framför 2-3 musikstycken och har friheten att välja vilka låtar de vill framföra, antingen solo eller tillsammans med andra.

Hur mycket tid kan du avsätta för detta?Arbetspassen varar i 2-3 timmar och du kan arbeta 2-3 gånger per månad, beroende på din tillgänglighet. Under skolterminerna är passen alltid på helger, medan det under skollov kan finnas möjlighet till extra pass på vardagar.

Är du en positiv och social person?

Vi söker individer som älskar att uppträda och umgås med andra. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera och lyssna samt kan samarbeta respektfullt med alla.

Jobba som teamledare

Är du en inspirerande ledare med musikalisk talang? Vi söker teamledare till vår verksamhet som engagerar ungdomar i att besöka äldreboenden, framföra musik och skapa glädjefyllda stunder för de äldre.

Vill du ta ansvar som teamledare?

Är du redo att leda ett team och göra skillnad genom musik? För våra teamledare, som ska vara 18 år eller äldre, söker vi ansvarsfulla och strukturerade personer, gärna med musikalisk erfarenhet.

Vad innebär rollen som teamledare?

Som teamledare ansvarar du för ett team av cirka 5 ungdomar. Du planerar och presenterar musikprogrammet, ser till att teamet är på rätt plats vid rätt tid, och hjälper till med social interaktion efter konserten. Du förväntas också delta både i musikaliska och sociala aktiviteter tillsammans med ditt team.

Hur mycket tid kräver teamledarrollen?Arbetspassen varar i 2-3 timmar, precis som för teammedlemmarna. Utöver detta tillkommer tid för planering och rapportering. Under skolterminerna är passen främst på helger, med möjlighet till extra pass på vardagar under skollov.

Vilka egenskaper söker vi hos en teamledare?

Vi värdesätter god planeringsförmåga, flexibilitet och en positiv inställning. Du bör vara ansvarsfull, ha lätt för att kommunicera och kunna motivera ditt team. Förmågan att hantera olika situationer och lösa problem är också viktig.

Är du redo att göra skillnad genom musik?

Vill du bli en del av Memosik och sprida glädje genom musik, antingen som teammedlem eller teamledare? Kontakta oss idag för mer information eller för att ansöka!